Mam klinikę. Planuję wziąć udział w międzynarodowych targach z dziedziny medycyny, farmacji i biotechnologii oraz pozyskać nowych klientów (turystyka medyczna). Na jakich zasadach może być przyznane dofinansowanie do materiałów promocyjnych oraz przejazdu i zakwaterowania w miejscowości, gdzie będą odbywać się targi?
Przedsiębiorca, który zamierza wypromować swoje usługi na rynkach zagranicznych i pozyskać nowych klientów, może ubiegać się o wsparcie ze środków krajowych na realizację projektu promocyjnego. Ten musi być realizowany przez grupę co najmniej czterech przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą na terytorium Polski w ramach tej samej lub kilku pokrewnych branż bądź grup towarowych.
Do wydatków kwalifikowalnych projektu, czyli tych, które mogą być objęte pomocą de minimis, wnioskodawca może zaliczyć m.in. zakup usługi przygotowania i wydruku zaproszeń, materiałów informacyjnych i reklamowych. Kwalifikowalny jest też koszt przejazdu i zakwaterowania jednego przedstawiciela przedsiębiorcy uczestniczącego w projekcie. Intensywność pomocy w odniesieniu do tych kosztów wynosi 50%. Z tym że każdy przedsiębiorca biorący udział w projekcie może otrzymać nie więcej niż 8 tys. zł. Na cały projekt promocyjny maksymalna kwota wsparcia wynosi 100 tys. zł.
Wniosek o dofinansowanie branżowego projektu należy złożyć w Ministerstwie Gospodarki wraz z wymaganymi załącznikami (m.in. opinia na temat projektu sporządzona przez właściwą ambasadę lub konsulat Rzeczypospolitej Polskiej). Formularz wniosku o dofinansowanie stanowi załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie udzielania pomocy de minimis na realizację branżowych projektów promocyjnych w zakresie eksportu lub sprzedaży na rynku wewnętrznym UE (Dz. U. z 2014 r. poz. 1571).
|